Erős dió négy: mandula, kesudió, pekándió, mogyoró

1. Mandula

A mandula a világ legnépszerűbb mogyorói közé tartozik, és ha megkóstoljuk és megnézzük tápanyag-összetételét, azt látjuk, hogy ez egyáltalán nem meglepő! Ízletesek és rendkívül gazdagok egészséges növényi zsírokban, vitaminokban, ásványi anyagokban és antioxidánsokban.

Tudtad, hogy a mandula valójában a közönséges mandulafa magja? A magvakban megvan a lehetőség, hogy növényké váljanak. Minden olyan tápanyagot tartalmaznak, amely ezt az átalakulást biztosítja. El tudod képzelni, mennyi mandulát kell tartalmaznia egy kis mandulának, hogy ötméteres fa nőjön belőle? Nemhogy egy egész maroknyit?

Csak egy kis marék mandula (28 g) lenyűgöző 3,5 gramm rostot, 6 g fehérjét, 14 g zsírt (amelyből bő 9 g egészséges egyszeresen telítetlen zsírsav), az ajánlott napi bevitel (DDI) 37%-át tartalmazza. ) E-vitamin és 20% DV magnézium. Ezenkívül a mandula megfelelő forrása a réznek, a riboflavinnak és a foszfornak. Ne felejtsd el, hogy az antioxidánsok elsősorban a mandula barna héjában koncentrálódnak, így ha ezekkel az anyagokkal szeretnéd kiegészíteni szervezeted, javasoljuk, hogy ne pucold meg a mandulát.

Mi lesz velük?

Vásárolhat mandulát natúr vagy pörkölt , hámozott (blansírozott) vagy sózva , valamint csokoládéval , fűszerekkel vagy mézzel borítva. Leggyakrabban a mandula önmagában vagy más diófélékkel vagy szárított gyümölccsel kombinálva egészséges snackként szolgál. De sütéshez is hasznos lesz, főleg, ha a mandulát finom lisztre darálod . Mandulából készíthetünk növényi tejet vagy dióvajat is.

TIPP: Igazi marcipán

Egyszerűen készítsen igazi mandulás marcipánt és tálalja desszertként vagy cukorkaként.

Szüksége lesz: 180 g hámozott mandula , 180 g porcukor és 3 evőkanál méz

Eljárás: A mandulát turmixoljuk finom porrá, keverjük össze a cukorral és adjunk hozzá mézet. A tésztát alaposan összegyúrjuk. Ha a marcipánt desszertként szeretnénk tálalni, formáljunk golyókat egy mandulával a közepébe. Ezek a golyók is remek ízűek, ha csokoládéba csomagoljuk.


2. Kesudió

A kesudió krémes, vese alakú dió. A nagyszerű hír az, hogy akárcsak a mandula, a kesudió is magvak, és tele vannak a magvak minden előnyével. Tele vannak egészséges zsírokkal, fehérjékkel és rostokkal, valamint antioxidánsok, ásványi anyagok és vitaminok széles skáláját tartalmazzák. Ezek közül a tiamint (B1-vitamin) és a K-vitamint érdemes kiemelni.Az ásványi anyagok közül a magnéziumot, a mangánt és a cinket. Ezenkívül a diófélék közül a legalacsonyabb a kalóriaértékük. Ha ehhez hozzáadjuk a jelentős fehérje- és rosttartalmukat, akkor nyugodt lelkiismerettel iktathatjuk be a redukáló diétába ezeket a finom vajkat.

Mi lesz velük?

Más diófélékhez hasonlóan a kesudió is felhasználható dióliszt , vaj vagy tej készítésére. Leggyakrabban önmagukban vagy szárított gyümölccsel kombinálva fogyasztja őket. Ha emészthetőbbé szeretné tenni a kesudiót, csak áztassa egy tál vízbe egy ideig. Ez aktiválja a dióban lévő enzimeket, és jobban emészthetővé teszi őket.

TIPP: Kesudió energiaszeletek

A datolyapálcás zacskó szétszakadt, próbáld meg elkészíteni az egyszerű házilag elkészíthető változatot.

Szüksége lesz: 2 csésze medjool datolya (kb. 20 db), ¾ csésze kesudió , ½ csésze mandula , ¾ teáskanál fahéj , 1 teáskanál vanília , csipet só

Eljárás: Távolítsa el a magokat a medjool datolyáról. Adjunk hozzá minden hozzávalót és egy fél evőkanál vizet a robotgépbe. Hagyjuk nagyobb diódarabokkal ragacsos tésztává dolgozni. A tésztát egy tepsire terítjük, és 15 percre a fagyasztóba tesszük. Rúd alakú téglalapokra vágjuk.


3. Pekándió

A pekándió Észak-Amerikában őshonos. Kinézetre hasonlítanak a mi vlasakjainkra , de a különbség az ízben és az állagban van. A pekándió sokkal lágyabb, vajasabb, és bár csak kis mennyiségű szénhidrátot tartalmaz, édesebb is. Az összes dió közül ez tartalmazza a legtöbb egészséges zsírt, és nagyon gazdag rostban, rézben, tiaminban (B1-vitamin) és cinkben.

Mi lesz velük?

A pekándió luxusdiónak számít, de a legkövérebbek közé tartozik. Az ajánlott adag körülbelül 28 gramm ezekből a finom gyümölcsökből naponta (ez nagyjából 20 fél pekándiónak felel meg). Próbálja meg ezeket a dióféléket joghurthoz, zabpehelyhez adni, vagy szórja meg salátára. Sütéskor főként muffinokhoz vagy banános szendvicsekhez használhatjuk. Ezt a finomságot azonban önmagában értékelni fogja leginkább, mint egy gyors harapnivalót útközben.

TIPP: Pekándió juharszirupban

Az édesen sózott karamell pekándió tökéletes ropogóssá teszi a salátát, de önmagában is szolgálhat egészséges nassolnivalóként.

Szüksége lesz: 1 csésze pekándió , ¼ csésze juharszirup , 2 csipet só

Eljárás: Egy tapadásmentes serpenyőben közepes lángon pirítsd meg a pekándiót a juharsziruppal együtt. Amikor a juharszirup elkezd buborékolni, csökkentse a hőt, hogy a szirup lassan buborékoljon. Hagyja 6-8 percig főni, időnként megkeverve. Az utolsó percben, amikor a juharszirup már majdnem elpárolgott, addig keverjük, amíg a szirup teljesen megfő, és a pekándió elkezd összeragadni. Tedd át a pekándiót sütőpapírra, szórd meg sóval, és hagyd szobahőmérsékletre hűlni.


4. Mogyoró

Mint minden dió, a mogyoró is tele van tápanyagokkal, és magas a fehérje, az egészséges zsírok, a vitaminok és az ásványi anyagok tartalma. A mogyoró B6-vitamin, foszfor, kálium, cink és antioxidánsok gazdag forrása. Ezen kívül egészséges mono- és többszörösen telítetlen zsírsavakat, valamint megfelelő mennyiségű omega 3 és omega 9 zsírsavat is tartalmaznak.

Mi lesz velük?

A mogyorót lehet enni önmagában vagy szárított gyümölccsel és más diófélékkel keverve. Diókrémet, lisztet és növényi tejet készítünk belőlük.

TIPP: Sült bab mogyoróval

Készíts egy friss köretet, tele ízzel és fehérjével.

Szüksége lesz: 450 g friss zöldbab, 1 hagyma, 1 evőkanál olívaolaj, fél teáskanál só, ¼ teáskanál bors, ¼ csésze mogyoró , fél citrom

Eljárás: Melegítsük elő a sütőt 230 °C-ra. Mossa meg a babot, és vágja le a szárát. A hagymát finomra vágjuk. Egy tálban keverjük össze a babot olívaolajjal, sóval, borssal. Egy tepsit kibélelünk sütőpapírral, ráöntjük a babot és a hagymát, és 12-15 percig sütjük, amíg a bab megpuhul. Közben a mogyorót száraz serpenyőben, közepes lángon megpirítjuk. A diót folyamatosan keverjük, és körülbelül 5 percig pároljuk. A diót apróra vágjuk. Ha megsült a bab, facsarjuk rá egy fél citrom levét, szórjuk meg dióval és tálaljuk.

Szerző: Nela Píchalová

Az észrevételei és ajánlásai

Ehhez a cikkhez nem adtak hozzá értékelést

Termékek betöltése
© 2014–2022 GRIZLY.cz - Minden jog fenntartva | Cookie-szabályzat
Létrehozta

Új vagyok itt

A PREMIUM tagsággal a következőket kapja:

Ikonka visačky

Kedvezőbb árak

Kiválasztott top termékeknél

Ikonka náklaďáku

Ingyenes szállítás

Már 15 990 Ft felett

Ikonka dárku

VIP előnyök

100% elégedettségi garancia

Szeretnék PREMIUM lenni
Megszolítás

 

 

Személyes adatait azért dolgozzuk fel, hogy szolgáltatásainkat az Ön egyéni igényeihez igazítsuk. Elsősorban elektronikus marketingcsatornákat használunk, ahol elemezzük az adatokat és értékeljük a vonatkozó eredményeket. Az adatokat elemzés céljából harmadik feleknek is átadjuk ( pl. IBM, Stormware, Acomware, Seznam, Google, Netstep). Ezek marketing és elemző ügynökségek. A személyes adatokat az adatok megadásától számított 36 hónapig kezelhetjük. A hozzájárulás önkéntes, és Önnek joga van a személyes adatok helyesbítéséhez és törléséhez, valamint ahhoz, hogy vállalatunk ellenőrizze ezeket az adatokat.

z A "Fiók létrehozása" gombra kattintva elfogadja a következőket Adatvédelmi irányelvek a se Felhasználási feltételek.
A Google reCaptcha által védett | Adatvédelmi irányelvek | Felhasználási feltételek