ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
a CALBUCO s.r.o. kereskedelmi társaság, IČO: 04084357, székhely: Varšavská 715/36, Vinohrady, 120 00 Praha 2, Cseh Köztársaság, a www.grizly.hu webáruházban történő árusításhoz

Információk, amelyekről nem szabad megfeledkezni:

  • A fizetési módot és a szállítási lehetőségeket a megrendelési folyamat során választhatja ki.

  • A "Vásárlás" gombra kattintva szerződést köt velünk az adott árura, és köteles megfizetni az áru vételárát.

  • A fogyasztó jogosult a szerződéstől indoklás nélkül 14 napon belül elállni. Ha a Moje Grizly tagja lesz, akkor a szerződéstől való elállásra 30 nap áll rendelkezésére.

  • Az ügyfeleink személyes adatainak védelme számunkra nagyon fontos. A személyes adatok feldolgozásáról és azok kezeléséről további információk a személyes adatok feldolgozásának irányelveiben találhatóak.

1. KI AZ ELADÓ?

CALBUCO s.r.o.,

székhely: Varšavská 715/36, Vinohrady, 120 00 Praha 2

IČO: 040 84 357

Adószám: CZ04084357

A Prágai Városi Bíróság kereskedelmi nyilvántartásába bejegyzett társaság C 242070, képviseli Dominik Píchal, ügyvezető (a továbbiakban "eladó" vagy "mi").

2. HOL TALÁL MEG BENNÜNKET ÉS HOGYAN LÉPHET KAPCSOLATBA VELÜNK?

Hol talál még meg minket:

  • -> Személyesen a Grizly logisztikai raktárunkban a következő címen: IN PARK terület, Chválkovice 696, 779 00 Olomouc, nyitvatartási időben 7:00-18:00 között munkanapokon.

  • -> Üzletünkben a következő címen: Olomouc, Legionářská 1299/19, OMEGA Sport és Egészség Központ. Gyártóüzemünk a következő címen található: Okružní 92, 783 14 Hlušovice.

Ügyfélszolgálat telefonszáma: +36 18 08 97 56

E-mail: info@grizly.hu

HOL PANASZKODHAT ÉS HOGYAN LEHET VISSZAKÜLDENI AZ ÁRUT?

Hol talál meg minket:

  • -> Használhatja a Packeta futárszolgáltatást a reklamációs szabályzat szerint. A reklamáció után generált egyedi kód alapján az árut visszaküldheti bármelyik Packeta fiókba Magyarországon.

  • -> Személyesen a Grizly logisztikai raktárunkban a következő címen: IN PARK terület, Chválkovice 696, 779 00 Olomouc, nyitvatartási időben 7:00-18:00 között munkanapokon.

3. MELYEK AZOK A TOVÁBBI KIFEJEZÉSEK, AMELYEK AZ ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEINKBEN ISMÉTLŐDNEK?

  • e-mail az ügyfél által a felhasználói fiókban, megrendelésben vagy más űrlapon megadott elektronikus levelezési cím;

  • e-shop az általunk üzemeltetett internetes bolt, amely a weboldalon található;

  • vételi szerződés egy kötelezettség, amely számos jogot és kötelezettséget tartalmaz – ránk, mint eladóra, és önre, mint vásárlóra vonatkozóan, amelyet a megrendelése alapján kötünk meg;

  • Moje Grizly a hűségprogramunk regisztrált vásárlóink számára. A tagság feltételeit megtalálja ÁSZF-ünkben és weboldalunkon;

  • vállalkozó természetes vagy jogi személy, aki állandó vállalkozói tevékenységet folytat saját nevében, saját kockázatára és nyereség elérése céljából;

  • fogyasztó minden természetes személy, aki jogi lépéseket tesz anélkül, hogy az üzleti tevékenységéhez vagy szakmai foglalkozásához kapcsolódna;

  • ÁSZF ezek az általános szerződési feltételek, amelyek kötelezőek mindkettőnkre a vételi szerződés megkötésekor;

  • weboldal a www.grizly.hu internetes cím;

  • vásárló Ön, a vásárló, akár fogyasztó, akár vállalkozó.

4. MIT KELL KÖZÖLNÜNK MINDEN VÁSÁRLÓVAL A VÉTELI SZERZŐDÉS MEGKÖTÉSE ELŐTT?

  • 4.1 Az eladó jogosítványai és ellenőrző szervek. Az eladó jogosult árut eladni vállalkozói engedély alapján. A vállalkozói ellenőrzést az illetékes kereskedelmi hivatal végzi. A személyes adatok védelmének felügyeletét a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) látja el. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) és a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) felügyeletet gyakorol a fogyasztóvédelmi előírások betartása felett.

  • 4.2 Az áruk fotói illusztrációs jellegűek. Minden fotó a weboldalon csak illusztrációs célokat szolgál.

  • 4.3 Áruk, árak, költségek.

    • 4.3.1 Az áru leírása, beleértve annak főbb tulajdonságait, megtalálható a weboldalunkon.

    • 4.3.2 Az árak tartalmazzák az áfát és a törvény által előírt díjakat.

    • 4.3.3 Nem számítunk fel további költségeket a telekommunikációs eszközökre (pl. ha felhív bennünket, csak a szokásos telefonhívási díjat kell fizetnie).

5. MIT KELL KÖZÖLNÜNK A FOGYASZTÓI VÁSÁRLÓKKAL A VÉTELI SZERZŐDÉS MEGKÖTÉSE ELŐTT?

5.1 Elállási jog a vételi szerződéstől. A fogyasztónak joga van indoklás nélkül elállni a vételi szerződéstől 14 napon belül (a Moje Grizly tagok esetében 30 nap), amely legkésőbb a következő napon indul:

  • 5.1.1 A vételi szerződés esetén az áru átvételének napjától; vagy

  • 5.1.2 Több darabból/alkatrészből álló áruk szállítási szerződése esetén az utolsó tétel átvételének napjától; vagy

  • 5.1.3 Rendszeres áruszállítási szerződés esetén az első szállítás átvételének napjától.

A fogyasztónak jogában áll a szerződéstől a fenti 5.1.1 - 5.1.3 pontokban meghatározott időpont előtt is elállni, az elállási szándékát egyértelmű nyilatkozattal jelezve, például az elállási űrlap kitöltésével és elküldésével vagy egy e-mail küldésével a info@grizly.hu címre vagy más módon.

5.2 Mikor NEM lehet elállni a vételi szerződéstől? A fogyasztó nem jogosult elállni az alábbi szerződésektől:

  • 5.2.1 Egyedi igények alapján készült áruk esetében;

  • 5.2.2 Árucikkek, amelyek ára a pénzpiaci ingadozásoktól függ, amelyekre nincs hatásunk;

  • 5.2.3 Romboló gyorsan romló termékek, valamint olyan áruk, amelyeket más termékekkel visszavonhatatlanul összekevertek;

  • 5.2.4 Zárt csomagolású termékek, amelyek kicsomagolásra kerültek és amelyek visszaküldése egészségügyi vagy higiéniai okokból nem megengedett a csomagolás felnyitása után;

  • 5.2.5 Újságok, időszakos kiadványok vagy folyóiratok szállítása esetén, kivéve az előfizetéses szerződéseket;

  • 5.2.6 Szolgáltatások teljes nyújtása esetén, ha a teljesítést a fogyasztó előzetes beleegyezésével kezdték meg az elállási határidő lejárta előtt, és az eladó a szerződéskötés előtt tájékoztatta a fogyasztót, hogy a teljesítés megkezdése esetén a jog nem illeti meg a szerződéstől való elállásra;

  • 5.2.7 Sürgős javítások vagy karbantartási munkák esetén a fogyasztó által megjelölt helyen, kivéve az olyan javításokat vagy szállításokat, amelyek nem a fogyasztó kérése alapján történtek;

  • 5.2.8 Digitális tartalom szállítása esetén, ha az nem fizikai hordozón került szállításra és a fogyasztó előzetes kifejezett beleegyezésével történt a szerződéstől való elállási határidő előtt, és az eladó tájékoztatta a fogyasztót arról, hogy ilyen esetben nincs jog az elállásra.

  • 5.3 A fogyasztó kötelezettsége a szerződéstől való elállás esetén. Amennyiben a fogyasztó eláll a vételi szerződéstől, köteles az elállás időpontjától számított 14 napon belül visszaküldeni az általa a szerződés alapján megvásárolt árut.

  • 5.4 Az áru értékének csökkenése. A fogyasztó felelős a visszaküldött áru értékének csökkenéséért, ha az árut a szükségesnél nagyobb mértékben kezelte annak természetének, tulajdonságainak és működésének megismeréséhez. Ha a visszaküldött áru sérült vagy nem teljes, az eladó az áru értékcsökkenését levonhatja a visszakövetelt vételárból. Minden egyes esetben az eladó értékeli a konkrét helyzetet, hogy meghatározza a kárt és annak mértékét.

  • 5.5 A szerződéstől való elállás módja. A legegyszerűbb módja a szerződéstől való elállásnak az online űrlap kitöltése. Ha ezt a módot választja, a visszavétel költségeit mi fedezzük. Az űrlap kitöltése után egy visszaküldési kódot kap, amelyet e-mailben is elküldünk. Ha más módon szeretné visszaküldeni az árut, a visszaküldési költségeket saját maga viseli.

  • A fogyasztó természetesen más egyértelmű nyilatkozattal is elállhat a szerződéstől, például telefonon, e-mailben vagy az elállási űrlap elküldésével. Amint a fogyasztó eláll a szerződéstől, megerősítést küldünk a beérkezett elállási nyilatkozatról, és ha szükséges, további információkat kérünk az eljárás lezárásához.

  • 5.6 A vételár visszatérítése. A szerződéstől való elállás esetén a fogyasztónak kötelesek vagyunk az összes befizetett összeget visszatéríteni, ugyanazon a fizetési módon, amelyen a fizetés történt, vagy a fogyasztó által megjelölt bankszámlára, legkésőbb 14 napon belül. Felhívjuk a figyelmet arra, hogy a visszatérítést addig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kapjuk az árut vagy bizonyítékot nem kapunk arról, hogy a fogyasztó az árut visszaküldte.

  • 5.7 Panaszok. A fogyasztók panaszainak bíróságon kívüli rendezését e-mailben biztosítjuk az info@grizly.hu címen.

  • 5.8 Bíróságon kívüli vitarendezés. A vételi szerződésből eredő fogyasztói viták bíróságon kívüli rendezésére a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság illetékes. Elérhetőségeik: József körút 6, HU-1088 Budapest, Tel.: +3614594800, e-mail: nfh@nfh.hu, (https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/nyitolap), vagy Gazdasági Versenyhivatal, Alkotmány u. 5., H-1391 Budapest 62, POBox 211, Telefon: (0036) 1-472-8900, https://www.gvh.hu/. Továbbá, az Európai Fogyasztói Központ, József körút 6., H-1088 Budapest, Tel: +36/14594832, Fax: +36/12102538, e-mail: info@magyarefk.hu, www.magyarefk.hu, amely az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2013/524 számú rendelete alapján az online fogyasztói viták rendezésére szolgál.

5.9 További információk a bíróságon kívüli vitarendezésről. A fogyasztói jogvita bíróságon kívüli rendezése kizárólag a fogyasztó kérelmére indítható, és csak abban az esetben, ha a jogvita közvetlenül a vállalkozóval nem rendezhető. A kérelmet legkésőbb 1 éven belül lehet benyújtani attól a naptól számítva, amikor a fogyasztó először érvényesítette az érintett jogát az eladóval szemben. A fogyasztói jogok betartását a fogyasztóvédelmi törvény (LVII 1996) és a 634/1992 sz. törvény alapján a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság ellenőrzi. József körút 6, HU-1088 Budapest, Tel.: +3614594800, e-mail: nfh@nfh.hu, https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/nyitolap.

5.10 Európai Fogyasztói Központ. Az Európai Bizottság online vitarendezési platformja elérhető az alábbi címen: http://ec.europa.eu/consumers/odr. Ezt a platformot a fogyasztói szerződésből eredő viták megoldására lehet használni.

5.11 Vélemények. Véleményeket az Árukeresőn keresztül lehet beküldeni. A véleményt kizárólag olyan ügyfél adhatja meg, aki igazoltan vásárolt nálunk. Az értékelési linket elektronikus úton küldjük meg, amennyiben az ügyfél nem tiltakozott annak elküldése ellen.

5.12 Hamis vagy hiányos vélemények. Fenntartjuk a jogot, hogy ne tegyük közzé azokat az ügyfélértékeléseket, amelyek hamisak, nem megfelelő nyelvezetet tartalmaznak, vagy nem kapcsolódnak a megvásárolt termékhez.

5.13 Hibás vagy hiányos információk okozta károk. Nem vállalunk felelősséget olyan károkért, amelyeket hibás vagy hiányos információk okoztak, különösen abban az esetben, ha az eredmény elérése az érintett személy, harmadik fél tevékenységétől, előre nem látható körülményektől vagy véletlentől függ.

6. REGISZTRÁCIÓ, FELHASZNÁLÓI FIÓK, HŰSÉGPROGRAM

  • 6.1 Regisztráció. Nálunk regisztráció nélkül is vásárolhat. Ha regisztrál, jobb áttekintést kap a megrendeléseiről és azok állapotáról. A regisztrációhoz ki kell töltenie a weboldalon található regisztrációs űrlapot. A regisztrációhoz el kell fogadnia az ÁSZF-et és az adatkezelési tájékoztatót.

  • 6.2 Helyes adatok megadása. A weboldalon történő regisztráció és vásárlás során az ügyfél köteles helyes és valós adatokat megadni. Az ügyfél köteles frissíteni a felhasználói fiókjában szereplő adatokat, ha azok megváltoznak. Az eladó úgy véli, hogy a felhasználói fiókban megadott adatok helyesek.

  • 6.3 Felhasználói fiók. Az e-mail cím és a biztonságos jelszó segítségével hozzáférhet felhasználói fiókjához (továbbiakban „felhasználói fiók”), ahol többek között megrendeléseket is leadhat.

  • 6.4 A felhasználói fiók zárolása. Az ügyfél köteles titokban tartani a felhasználói fiók eléréséhez szükséges adatokat. Az ügyfél nem jogosult harmadik félnek átadni a felhasználói fiókhoz való hozzáférést. A felhasználói fiók zárolására sor kerülhet, ha három sikertelen bejelentkezési kísérlet történik. Ebben az esetben lépjen kapcsolatba velünk az info@grizly.hu e-mail címen.

  • 6.5 A felhasználói fiók törlése inaktivitás esetén. Fenntartjuk a jogot a felhasználói fiók törlésére, ha az ügyfél legalább 1 éve nem használja fiókját, vagy ha az ügyfél megsérti a szerződésben foglalt kötelezettségeit.

  • 6.6 Karbantartás. Az ügyfél tudomásul veszi, hogy a felhasználói fiók nem feltétlenül érhető el folyamatosan, különösen karbantartási munkálatok idején.

  • 6.7 A Moje Grizly tagság feltételei. A regisztrált ügyfelek automatikusan a Moje Grizly hűségprogram tagjai lesznek, ha az elmúlt 6 hónapban több mint 48 000 Ft összértékben vásároltak. A tagság megtartásához elegendő 16 000 Ft összértékű vásárlás a következő 6 hónapban. A Moje Grizly tagjai kedvezményeket élvezhetnek bizonyos termékekre, ingyenes szállítást vagy ajándékokat kaphatnak vásárlásaik mellé.

6.8 Moje Grizly hűségprogram. A Moje Grizly hűségprogram tagjai élvezhetik a program előnyeit, például forgalmi kedvezmények formájában. Ha teljesíti a program feltételeit, a kedvezmények mértéke általában az eladónál végrehajtott előző vásárlások összegétől függ. További információkat a Moje Grizly programról a weboldalunkon találhat.

7. HOGYAN KELL MEGRENDELÉST LEADNI ÉS A VÁSÁRLÁSI SZERZŐDÉST MEGKÖTNI

  • 7.1 Megrendelés leadása. A termékek kosárba helyezésével, a szállítási mód és a fizetési mód kiválasztásával, valamint a kapcsolattartási és számlázási adatok kitöltésével az ügyfél megrendelést hoz létre az e-shopban.

  • 7.2 A termékek tulajdonságai. Az ügyfél köteles a megrendelés befejezése előtt megismerkedni a termékek tulajdonságaival, típusával és az ajánlott használati módjával. A megrendelés leadásával az ügyfél megerősíti, hogy megismerkedett ezekkel az információkkal, és megértette azokat.

  • 7.3 A megrendelés ellenőrzése. A megrendelés leadása előtt az ügyfélnek lehetősége van ellenőrizni és módosítani a megrendelésben megadott adatokat.

  • 7.4 A megrendelés elküldésének folyamata. A megrendelés a megrendelés befejezésére szolgáló gombra kattintva küldhető el, és ezzel lezárul a megrendelési folyamat. A megrendelés elküldésével az ügyfél elfogadja az ÁSZF-et és elolvasta az adatvédelmi szabályzatot.

  • 7.5 A megrendelésben megadott adatok helyessége. Az eladó helyesnek tekinti a megrendelésben megadott adatokat. Ha a megrendelés feldolgozása során nyilvánvalóan hamis vagy hiányos adatok kerülnek megadásra, az eladó elutasíthatja a megrendelést, amelyről e-mailben értesíti az ügyfelet. Az ügyfél felelősségre vonható a szándékosan hamis vagy helytelen adatok megadásával okozott károkért.

  • 7.6 További megerősítés a vásárló részéről. Az eladó jogosult a megrendelés jellegétől függően (a termékek mennyisége, a vásárlási ár összege, a szállítási költségek várható összege) további megerősítést kérni az ügyféltől (például e-mailben vagy telefonon), valamint jogosult az ügyfelet felkérni a termékek mennyiségének pontosítására.

  • 7.7 Mikor jön létre a vásárlási szerződés? A vásárlási szerződés a megrendelés befejezésére szolgáló gomb megnyomásával jön létre.

  • 7.8 Az eladó által történő megrendelés visszaigazolása. Az ügyfél, aki befejezi a megrendelést, automatikus visszaigazolást kap a megrendelés kézbesítéséről az e-mail címére. Az ügyfél egy másolatot kap a vásárlási szerződésről, az aktuális ÁSZF-ről és az elállási űrlapról.

  • 7.9 Az eladó kötelezettségei. A vásárlási szerződés megkötésével vállaljuk, hogy átadjuk az ügyfélnek a megvásárolt terméket és lehetővé tesszük számára, hogy megszerezze a tulajdonjogot a termékhez.

  • 7.10 Az ügyfél kötelezettségei. A vásárlási szerződés megkötésével vállalja, hogy átveszi a terméket és kifizeti annak árát.

  • 7.11 Távközlési eszközök használata. Az ügyfél hozzájárul a távközlési eszközök használatához a vásárlási szerződés megkötésekor. Az ügyfél viseli a távközlési eszközök használatával kapcsolatos költségeket (például az internetkapcsolat vagy a telefonhívások díját), és ezek a költségek nem különböznek az alapdíjtól.

  • 7.12 Telefonos megrendelés. Ha telefonon rendel, elkérjük az e-mail címét, amelyre elküldjük a megrendelés visszaigazolását, a vásárolt termék teljes árával, valamint a választott csomagolási és szállítási költségekkel együtt. E-mail cím nélkül a megrendelést nem lehet befejezni. A vásárlási szerződés akkor jön létre, amikor a megrendelés visszaigazolása megérkezik az Ön e-mail címére.

8. A TERMÉKEK ÁRA ÉS FIZETÉSI MÓDOK

  • 8.1 Ár. Minden termék ára forintban (Ft) van megadva, áfával együtt. A termék ára érvényes, amíg az a weboldalon látható, de ez nem zárja ki, hogy néhány ügyféllel egyénileg meghatározott feltételek alapján szerződjünk.

  • 8.2 Fizetési módok. A vásárlási szerződés szerinti termék árát és az esetleges szállítási költségeket az alábbi módokon fizetheti meg:
    – online bankkártyával;
    – banki átutalással;
    – készpénzben vagy bankkártyával a szállítónak (utánvétel);
    – Click to Pay (GoPay);
    – Apple Pay (Apple készülékkel rendelkező felhasználók), Google Pay.

  • 8.3 Előleg a termék árára. Előleget vagy más hasonló összeget kérhetünk az ügyféltől.

  • 8.4 Szállítási költségek. Az e-shop weboldalán megtalálhatók a szállítási költségekkel kapcsolatos információk. A szállítási költség függ a választott szállítótól vagy szállítási módtól, valamint a megrendelt termék súlyától. A szállítási költség automatikusan kiszámításra kerül, amikor a termék a kosárba kerül. Nincs külön jelölve, de az ár tartalmazza a szállítási költségeket is.

  • 8.5 Csomagolási költségek és egyéb díjak. A vásárlási szerződés szerinti termék árával együtt az ügyfél köteles megfizetni a csomagolási költségeket, valamint a választott fizetési mód esetleges felárát. A végleges ár, beleértve a csomagolási és szállítási költségeket, a megrendelés befejezése előtt jelenik meg.

  • 8.6 Termékárengedmények. Az általunk adott árengedmények nem vonhatók össze. Az e-shopban csak egy kuponkód alkalmazható.

  • 8.7 Valótlan ár. Ha valótlan ár jelenik meg, például 0 Ft vagy nagyon irreális ár, fenntartjuk a jogot, hogy eltávolítsuk a megrendelésből ezt az elemet (vagy a vásárlási szerződésből teljesen vagy részben elálljunk). Az ügyfél e-mailben értesítést kap erről.

  • 8.8 Számlák formája. A számlákat elektronikusan küldjük az ügyfél e-mail címére.

  • 8.9 Ajándékutalványok. Ügyfeleink számára ajándékutalványokat kínálunk nyomtatott vagy elektronikus formában, amelyeket az e-shopban található összegben lehet megvásárolni. Minden ajándékutalvány egyedi kóddal rendelkezik, amelyet a fizetés után küldünk az e-mail címére. Csak a teljes összeget lehet felhasználni, részben nem. Az elektronikus utalvány 12 hónapig érvényes. A nyomtatott utalvány érvényességi ideje fel van tüntetve az utalványon.

9. MINDEN, AMIT A TERMÉKSZÁLLÍTÁSRÓL TUDNI KELL

  • 9.1 A termék szállításának időpontja. Ha a termék raktáron van, általában 3 munkanapon belül küldjük el a megrendelést a rendelés kézhezvételét követően, vagy a termék mellett feltüntetett egyéb szállítási idő szerint. Vállaljuk, hogy a terméket legkésőbb 30 napon belül leszállítjuk a vásárlási szerződés megkötésétől számítva. Ez a szállítási idő nem vonatkozik az ügyfél kérésére módosított termékekre (ezekben az esetekben a szállítási idő mindig egyénileg kerül megállapításra). Nem vonatkozik továbbá a szállítónál raktáron lévő termékekre (ezeket általában 14 napon belül szállítjuk), vagy csak gyártásban lévő termékekre (különleges esetekben előfordulhat, hogy a szállítási idő hónapokig tart – ilyen esetekben mindig egyénileg fogunk egyeztetni, és esetleg hasonló terméket kínálunk, a megrendelést visszavonjuk, és visszatérítjük az árat).

  • 9.2 A termék átvétele. A termék szállítása során a terméket akkor tekintjük átadottnak, amikor a szállító azt az ügyfélnek átadja az ügyfél által meghatározott átvételi helyen (általában az első ajtónál/kapunál). Az ügyfél átvételével egyidejűleg a termékkel kapcsolatos károk és a termék véletlenszerű minőségromlása az ügyfélre szállnak át. Az ügyfél általi személyes átvétel esetén a terméket az ügyfél vagy az általa kijelölt személy átvételének pillanatában tekintjük kézbesítettnek.

  • 9.3 Különleges szállítási mód költségei. Ha az ügyfél külön kérésére egyedi szállítási módot választanak, az ügyfél viseli a kockázatot és az esetleges többletköltségeket.

  • 9.4 Ismételt kézbesítés és annak költségei. Ha az ügyfél hibájából a terméket ismételten kell kézbesíteni vagy más módon kell kiszállítani, mint ahogyan azt a megrendelésben meghatározták, az ügyfél köteles megfizetni az ismételt kézbesítéssel kapcsolatos költségeket, illetve a más kézbesítési módhoz kapcsolódó költségeket.

  • 9.5 Az eladónak okozott kár az átvétel elmulasztása miatt. Ha az ügyfél nem veszi át a szállítótól a terméket, a termék visszakerül az eladóhoz, és az ügyfél nem mond le a vásárlási szerződésről a 14 napos (vagy 30 napos, ha a Moje Grizly tagja) határidőn belül, az eladó jogosult követelni az ügyféltől a szállítótól az eladóhoz visszaszállított termék szállítási költségeit. Ezek a költségek az ügyfél szerződéses kötelezettségeinek megsértése miatt okozott kárt jelentik az eladónak. Az eladó továbbá jogosult tárolási díjat felszámítani, amely 3300 Ft (azaz három ezer háromszáz magyar forint), valamint az eladó jogosult elállni a vásárlási szerződéstől.

  • 9.6 Nem átvett termék üzleti ügyfelek esetében. Ha az üzleti ügyfél nem veszi át a terméket a szállítótól, és a termék visszakerül az eladóhoz, az eladó jogosult követelni az üzleti ügyféltől a szállítási költségeket, amelyeket a szállító az eladóhoz visszaszállított termékre felszámított. Ezek a költségek az ügyfél szerződéses kötelezettségeinek megsértése miatt okozott kárt jelentik az eladónak. Az eladó továbbá jogosult tárolási díjat felszámítani, amely 3300 Ft (azaz három ezer háromszáz magyar forint), valamint az eladó jogosult elállni a vásárlási szerződéstől.

  • 9.7 Követelések elszámolása. Az eladó jogosult egyoldalúan beszámítani az ügyféllel szemben támasztott követeléseket (a termék tárolási díját és a kár megtérítését) az ügyfél által követelt vásárlási árba.

  • 9.8 Az ügyfél kötelezettségei a termék átvételekor. Az ügyfél köteles a terméket átvételkor ellenőrizni, és meggyőződni annak tulajdonságairól (különösen arról, hogy az ügyfél a megfelelő típusú terméket kapta-e meg, és hogy a termék rendelkezik-e a megfelelő minőséggel, és hogy a csomagolás tartalmaz-e mindent, amit az utasítás szerint kell tartalmaznia). Ha a terméket a szállító láthatóan sérült állapotban kézbesíti, az ügyfél köteles a sérült csomagot nem átvenni. Nem vállalunk felelősséget a szállító által okozott károkért vagy a késedelmes kézbesítésért, függetlenül attól, hogy a késés miért történt.

10. TULAJDONJOG FENNTARTÁSA

  • 10.1 A vásárlási ár teljes kifizetése. Fenntartjuk a tulajdonjogot a termékre mindaddig, amíg a vásárlási szerződés szerinti ár teljes egészében ki nem fizetésre kerül. Ez azt jelenti, hogy ha nem fizeti ki az árat, nem lesz a termék tulajdonosa.

  • 10.2 Tulajdonjog fenntartása üzleti ügyfelek esetében. Az üzleti ügyfelek esetében a tulajdonjog fenntartásának célja az összes fennálló követelés kielégítése, amelyet az eladó velük szemben támaszt. Az ügyfél köteles gondosan kezelni a tulajdonjog fenntartása alatt álló terméket, és saját költségén biztosítani azt a károk ellen, hogy az új termék értékének megfelelő biztosítással legyen ellátva.

11. ELÁLLÁS A VÁSÁRLÁSI SZERZŐDÉSTŐL

  • 11.1 A fogyasztó elállási joga a vásárlási szerződéstől. A fogyasztó ügyfél elállási jogát az 5. részben található szabályok alapján gyakorolhatja.

  • 11.2 Az üzleti ügyfelek elállási joga a vásárlási szerződéstől. Az üzleti ügyfelek a vásárlási szerződéstől a vonatkozó jogszabályok szerint jogosultak elállni. Az üzleti ügyfélnek nem áll jogában indoklás nélkül elállni a vásárlási szerződéstől 14 napon belül (még akkor sem, ha az üzleti ügyfél tagja a Moje Grizly programnak), ezt a jogot csak a fogyasztók élvezhetik. Ha az üzleti ügyfél visszaküldi a terméket, és az nem minősül a hibák miatti reklamációnak, akkor felhívjuk figyelmét, hogy tárolási díjat számíthatunk fel az 9.6 és 9.7 pontok szerint, és felkérjük az üzleti ügyfelet, hogy vegye vissza a terméket.

  • 11.3 Kifizetetlen vásárlási ár. Ha az ügyfél nem fizeti ki megfelelően és időben a vásárlási árat, akkor elállhatunk a vásárlási szerződéstől.

  • 11.4 Az áru készlethiánya miatti elállás. Jogunkban áll elállni a vásárlási szerződéstől az áru készlethiánya miatt, vagy ha az árucikk nem elérhető. Továbbá különösen akkor állhatunk el a vásárlási szerződéstől, ha az ügyfél megtagadta az áru átvételét.

  • 11.5 Ajándék. Ha az ügyfél ajándékot kap a termékkel együtt, és később eláll a vásárlási szerződéstől, akkor köteles visszaküldeni az ajándékot is. Az ajándékozási szerződés közöttünk és az ügyfél között egy feltételes szerződés, amely hatályát veszti, ha az ügyfél eláll a vásárlási szerződéstől.

12. MI TÖRTÉNIK, HA A TERMÉK HIBÁS?

  • 12.1 Hivatkozás a Polgári Törvénykönyvre. A szerződő felek jogait és kötelezettségeit a hibás teljesítéssel kapcsolatban a vonatkozó általánosan kötelező jogszabályok határozzák meg.

  • 12.2 Hivatkozás a reklamációs szabályzatra. A hibás termékekért való felelősségünkkel kapcsolatos további jogokat és kötelezettségeket a Reklamációs Szabályzatunk szabályozza.

13. SZEMÉLYES ADATOK VÉDELME

  • 13.1 A személyes adatok kezelésére vonatkozó irányelvek. Ügyfeleink személyes adatainak védelme rendkívül fontos számunkra. A személyes adatok kezelésére és a kereskedelmi kommunikáció küldésére vonatkozó szabályokat az adatvédelmi szabályzatunkban szabályozzuk.

  • 13.2 Kereskedelmi kommunikáció. Az ügyfél e-mail címére kereskedelmi kommunikációkat küldünk a kapcsolódó szolgáltatások ajánlatával (kereskedelmi kommunikációk az ügyfelek számára). Az e-mail cím személyes adatnak minősül, és az Európai Parlament és a Tanács 2016/679 rendeletével összhangban kerül feldolgozásra. Az ügyfél bármikor leiratkozhat a kereskedelmi kommunikációkról.

  • 13.3 Cookie-k. Cookie-kat használunk, amelyek a felhasználói eszközön tárolódhatnak (az ügyfél beleegyezése alapján vagy jogos érdekeink védelme érdekében). Az ügyfél saját preferenciái szerint állíthatja be a cookie-k használatát a weboldalunkon található információk alapján.

14. VIS MAIOR

  • 14.1 Mi számít vis maiornak? A jelen ÁSZF céljából vis maiornak minősül minden olyan esemény, amely független az eladó akaratától, és amely megakadályozza a szerződéses kötelezettségek teljesítését, és amelyet nem lehetett előre látni, vagy amelynek következményeit nem lehetett elhárítani. A vis maior különösen természeti katasztrófa, tűz, robbanás, árvíz, földrengés, terrortámadás, háború, sztrájk vagy más olyan események, amelyek kívül esnek a szerződő felek ellenőrzésén.

  • 14.2 Az eladó felelősségének kizárása. A vis maior időtartama alatt az eladó nem felelős a vásárlási szerződésből, illetve a jelen ÁSZF-ből eredő kötelezettségeinek nem teljesítéséért.

15. MIT KELL TUDNIA A VÁSÁRLÁSI SZERZŐDÉS ZÁRÓ RENDELKEZÉSEIRŐL?

  • 15.1 Milyen jogszabályok vonatkoznak a jogviszonyunkra? A jogviszonyunkra a Cseh Köztársaság jogszabályai vonatkoznak, még akkor is, ha nemzetközi elem is jelen van. Tudatában vagyunk annak, hogy a fogyasztó nem fosztható meg az adott ország jogszabályainak védelmétől, amelyben a szokásos lakóhelye található.

  • 15.2 Kötelezettség a fogyasztói jogok tiszteletben tartására. Ha a jelen ÁSZF bármely rendelkezése nem szándékos ellentétben állna a fogyasztóvédelem jogszabályaival, akkor ezen jogszabályok rendelkezései érvényesülnek, és az eladó kötelezi magát ezek betartására.

  • 15.3 Érvénytelen vagy hatálytalan rendelkezés az ÁSZF-ben. Ha az ÁSZF bármely rendelkezése érvénytelen vagy hatálytalan, vagy azzá válik, az érvénytelen rendelkezést olyan rendelkezés váltja fel, amelynek értelme a lehető legközelebb áll az érvénytelen rendelkezéshez. Az egyes rendelkezések érvénytelensége vagy hatálytalansága nem érinti a többi rendelkezés érvényességét.

  • 15.4 Nemzetközi elem. Nemzetközi elem jelenléte esetén a felek kötelezik magukat, hogy a jogviszonyukra a Cseh Köztársaság jogszabályai vonatkoznak. A jelen szerződéses jog választásával összhangban az Európai Parlament és a Tanács (EU) 593/2008 rendeletének (Róma I) 3. cikkével a fogyasztó nem fosztható meg a szokásos tartózkodási helye szerinti ország jogszabályai által biztosított védelmi jogaitól.

  • 15.5 A Bécsi Egyezmény kizárása. A szerződő felek megállapodnak, hogy kifejezetten kizárják az Egyesült Nemzetek nemzetközi áruk adásvételére vonatkozó szerződéséről szóló egyezmény (Bécsi Egyezmény) alkalmazását az 1980-as ENSZ egyezmény 6. cikke alapján.

  • 15.6 Joghatóság és illetékesség. A felek továbbá megállapodnak abban, hogy bármely nemzetközi elemmel bíró vita esetén a prágai bíróságok illetékesek. Ez nem érinti a fogyasztók különleges jogszabályok szerinti jogait. A szerződés nyelve a cseh nyelv, kivéve, ha a fogyasztó lakóhelye szerinti ország nyelvét alkalmazzák.

  • 15.7 A vásárlási szerződés archiválása. A vásárlási szerződést az ÁSZF-ben foglalt rendelkezésekkel együtt elektronikusan archiváljuk, és harmadik személyek számára nem hozzáférhető.

  • 15.8 Elállási nyomtatvány. Az ÁSZF szerves része az elektronikus elállási nyomtatvány.

  • 15.9 Ha eltérő feltételekben állapodunk meg a vásárlási szerződés megkötésénél. Az ÁSZF rendelkezései a vásárlási szerződés elválaszthatatlan részét képezik. A vásárlási szerződésben rögzített eltérő feltételek elsőbbséget élveznek az ÁSZF rendelkezéseivel szemben.

  • 15.10 Az ÁSZF elfogadása a vásárlási szerződés megkötéséhez szükséges. Az ÁSZF elfogadása önkéntes, de szükséges az ügyfél felhasználói fiókjának létrehozásához vagy megrendelés leadásához.

  • 15.11 Az ÁSZF hatálya. Az ÁSZF 2024. szeptember 12-től érvényes, és hatályon kívül helyezi a korábbi általános szerződési feltételeket.